Programujeme hry

Předvánoční hodina patřila programování v rámci celosvětové akce Code.org nazvané Hodina kódu (Hour of Code). Zkoušeli jsme programovat jednoduché hry, kde jsme ovládali různé postavičky.

Jednou z her byl Flappy Bird, tedy létající ptáček, nebo jiná postavička podle toho, jak jsme si vybrali. Cílem je proletět a nenarazit. Tedy pokud si to dobře naprogramujete. Ze začátku je to jedno a průvodce programováním vás nechá proletět i překážkou (jak je vidět v první části videa), ale snažíte se třeba alespoň sbírat body a při pádu na zem ukončit hru. Nakonec si ale můžete naprogramovat vlastní hru, jak je vidět v druhé části videa.

Další oblíbenou hrou byl samozřejmě Minecraft. Jeden by řekl, že cílem této hry je ukázat současné generaci, jak vypadala grafika her před 25 lety. Nicméně hra je to poměrně zajímavá, protože nabízí možnosti logického uvažování a dokonce se v ní dá i programovat. Také v rámci Hour of Code bylo naším úkolem něco postavit, nebo likvidovat zombíky.

Další pěknou aktivitou bylo ovládání Anny a Elsy z Ledového království, které bruslením na ledu vykreslovaly čtverce a z nich i složitější obrazce.

No a našli se i tací, kteří si zkusili ovládat třeba opičku, která hledala banány, nebo zkusili Star Wars. Zkrátka pro každého se našlo něco, co ho bavilo a nikdy nebylo programování zábavnější.